Wybór odpowiedniej szafy rack, w której będą umieszczone różne serwery i reszta sprzętu sieciowego tylko w pierwszym momencie może się wydawać prostą rzeczą. Żeby faktycznie taka szafa spełniła swoje zadanie, a co najważniejsze zapewniła odpowiedni poziom bezpieczeństwa, to należy na kilka istotnych rzeczy zwrócić uwagę. Jeżeli się tego nie zrobi, to niekiedy się okazuje, że po kilku miesiącach będzie potrzebna wymiana. A to nie tylko narazi na niepotrzebne koszty, ale też i niemałą ilość pracy przy przenoszeniu. Po pierwsze bardzo ważną kwestią jest odpowiednie dobranie rozmiaru. W praktyce zasada jest taka, że do pełnej wysokości umieszczonego w środku sprzętu należy dołożyć mniej więcej jedną trzecią więcej. To zapewni niezbędną ilość wolnego miejsca na kable i przewody, ale również i jakiś zapas, gdyby za jakiś czas trzeba było coś dołożyć.
Jeśli są jednak szanse, że różnych urządzeń w szafie pojawić się kiedyś może więcej, to już na początku lepiej o tym pomyśleć. Wiele osób patrząc jedynie na wysokość, nie zwraca uwagi na to, jaka jest głębokość. A to wbrew pozorom także jest dość ważne, bowiem trzeba nie tylko zapewnić odpowiednią ilość miejsca na kable i przewody, jak też zapewnienie cyrkulacji powietrza. Bardzo wygodnym rozwiązaniem są zdejmowane panele, dzięki czemu nie będzie potrzeby demontowania urządzeń, żeby z tyłu zrobić jakieś prace. Ważną decyzją będzie ustalenie jeszcze, czy szafa teleinformatyczna ma być w wersji stojącej czy wiszącej. Ten pierwszy rodzaj jest przeważnie znacznie większy, niejednokrotnie posiada też kółka umożliwiające bezproblemowe przesuwanie.
W mniejszych biurach, a także na korytarzach, lepiej będą się sprawdzać wiszące szafy, które mają przeważnie mniejszy rozmiar. Podczas zakupu ważne będzie też wybranie odpowiedniego wyposażenia. Jeśli szafa ma stanąć z miejscu, w jakim pojawiają się osoby postronne, to obowiązkowo wyposażona być powinna w zamek chroniący znajdujący się środku sprzęt. Bardzo także się przydają zdejmowane panele boczne. Koszt ich dołożenia nie jest duży, dlatego warto o tym pomyśleć, bo na pewno ułatwią pracę.
+Tekst Sponsorowany+